A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Липоводолинський заклад дошкільної освіти ''Веселка'' Липоводолинської селищної ради Сумської області

Вітальня вихователя - методиста

Послугами методичної служби в закладі охоплено 12 найталановитіших педагогів, які вкладають у свою роботу багато сил, часу, терпіння і завжди прагнуть до найкращого результату!
Методична робота в ЗДО "Веселка" ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.
 
Науково - методична проблема ЗДО:
«Модернізація освітнього процесу ЗДО  шляхом використання засобів ІКТ»
 
Пріоритетний напрямок роботи спрямований на реалізацію проблеми:
"Розвиток творчих здібностей дітей шляхом інтеграції різних видів художньо - естетичної діяльності" 

 Методична робота закладу спрямована на:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;
- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи: вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Напрямки методичної роботи:
• підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок
Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні;
• щоденна допомога;
•випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:
Колективні:
- інструктивно-методичні наради;
- педагогічні ради;
- педагогічні читання;
- теоретичні семінари;
- семінари-практикуми;
- колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
- методичні об'єднання вихователів дошкільних груп;
- робота творчих груп;
- консультації
Індивідуальні:
-наставництво;
- самоосвіта;
- взаємовідвідування;
- робота над проблемними питаннями;
- атестація
Для того, щоб вирішити складні завдання, що по­стають перед ЗДО, методичний кабінет ретельно вивчає педагогічний колектив - що є основою створення структури методичної роботи з педагогічними кадрами. Методична робота в нашому закладі є максимально гнучкою, а саме: сприяє розвит­ку творчості, ініціативи, підвищує якість освітнього процесу. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку ново­го змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.
В нашому закладі стимулювання творчого потенціалу базується на принципах методичної роботи:
- педагогічна співпраця з вихователем
- робота в режимі довіри, доброзичливості
- творча атмосфера , стимулювання творчої активності
- принцип допоміжне – регульованого контролю
- надання вихователеві права вибору
- системність методичних заходів
- принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні
- щоденна допомога
- випереджувальний характер методичної роботи.         

Осередком методичної роботи в закладі є методичний кабінет

В методичному кабінеті закладу створені умови для організації методичної роботи. Тут систематизовано необхідні нормативні матеріали, які забезпечують інформаційно - методичний супровід освітнього процесу :
- нормативні документи, інструктивно – методичні матеріали;
- матеріали з правової освіти;
- управління та контроль;
- ділові дані про педпрацівників ЗДО;
- матеріали атестації педпрацівників;
- робота з батьками;
- матеріали участі ЗДО в районних заходах;
- фото, відео – матеріали з досвіду роботи.
Вся методична робота в закладі підпорядкована систематичному плану роботи, який складається на основі глибокого аналізу за минулий навчальний  рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження.
Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи закладу керуємося принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей.
Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій. На їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.
Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при СІОППО, відвідування обласних та районних семінарів, методоб’єднань,участь у роботі творчих груп, самоосвіта.
В ЗДО створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів. Відповідно до річного плану в закладі створена творча група з досвічених вихователів, яка працює над вивченням інноваційних технологій, опрацюванням актуальних для дошкільного закладу питань та впровадженням їх в практику роботи з дітьми. Належна увага приділяється вивченню передового педагогічного досвіду вихователів закладу, в даному напрямку проводиться широка роз'яснювальна та консультативна допомога для орієнтування у виборі тематики досвіду, правильного викладення матеріалу за відповідним напрямком роботи, підходів до оформлення.
Орієнтуючись на вимоги сьогодення, в зв'язку з  модернізацією дошкільної галузі постає необхідність перебудувати методичну роботу закладу  так, щоб вона була максимально гнучкою, сприяла підвищенню інноваційного потенціалу педагогів та якості освітнього процесу. Саме тому, на сьогодні актуалізується питання щодо використання нетрадиційних підходів в організації методичної роботи з педагічними кадрами. Практика роботи показує, що інтерактивні   форми роботи цікаві для педагогів, вони вносять в освітній процес свіжі думки, нові ідеї, сприяють згуртуванню колективу, мають значні переваги перед традиційними формами роботи, їх оригінальність та новизна викликають інтерес, а використання ігрових методів допомагає зняти суб'єктивні бар'єри в спілкуванні, підвищити рівень та обсяг компетентності, сформувати самостійність, здатність до прийняття рішень та активної взаємодії, розвиваюти творчі й дослідницькі навички.
Цікавими та апробованими формами роботи в нашому педагогічному колективі є ділові ігри, методичні посиденьки, круглі столи, мозкові штурми, освітні брифінги, прес - конференції, відкриті мікрофони..., які насправді  надають дієвий поштовх до змін, активізують індивідуальні можливості та розвивають інтерес до апробації. А це в свою чергу сприяє запровадженню нових інтерактивних ресурсів на практиці роботи з вихованцями, що підвищує якість надання освітніх послуг.
Саме інтерактивне навчання педагогів дає можливість для найповнішої реалізації кожного педагога як справжнього професіонала. При цьому, інтерактивні форми методичної роботи  не створюють  напруженого психологічного клімату в колективі та дискомфорту для кожної особистості.
 
 
      
 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора