Гурток "Майстерня умільців"
Сучасний освітній простір дошкільної освіти передбачає гармонійний та всебічний розвиток дитини. Базовий компонент дошкільної освіти та чинні програми сучасного дошкілля орієнтують педагогів на впровадження у практику цілісного підходу до розвитку, виховання і навчання дитини, який передбачає формування життєздатної, свідомої, всебічно розвиненої та творчої особистості. З огляду на це, особливого значення набуває питання розвитку у дітей дошкільного віку креативних здібностей та формування творчого ставлення до життя.
Одним з ефективних та незамінних засобів розвитку дитячої творчості є мистецтво з його розмаїтим, неповторним світом, здатним зворушити душу, пробуджувати творчу активність… Саме тому серед пріоритетних напрямів освітньої роботи в сучасному закладі дошкільної освіти чільне місце посідає забезпечення достатнього рівня художньо - естетичного та креативного розвитку особистості у процесі специфічних дитячих видів діяльності.
Саме тому, з метою пошуку нових ефективних шляхів виявлення, збереження та розвитку творчого й особистісного потенціалу дітей дошкільного віку, розвитку їх творчих здібностей та реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти в нашому закладі протягом 2024 – 2025 н.р. організовано роботу гуртка художньо – естетичного напрямку «Майстерня умільців», керівником якого є людина, яка має безмежну фантазію та безліч цікавих ідей – Шматко Анастасія Євгеніївна. Гуртковою роботою в даному напрямку охоплені діти старшого дошкільного віку, заняття проводяться в ІІ половину дня 2 рази на тиждень.
Гурткову роботу організовано за програмою «Радість творчості», де основна увага акцентована на виявлення та розвиток художніх і творчих здібностей дітей, формування їх художньо-естетичної компетентності, сприяння подальшій успішній адаптації та творчій самореалізації в нових умовах шкільного та майбутнього дорослого життя.
Основні завдання гурткової роботи:
-збагачення індивідуального художньо-естетичного досвіду дитини шляхом вправляння у використанні набутих знань, умінь, навичок у процесі відтворення або самостійного створення конкретних образів та вражень від побаченого, почутого, обстеженого або за уявою та фантазією;
-формування уявлення про різні види художньо - образотворчого мистецтва, їх характерні особливості, засоби виразності, специфічні матеріали тощо;
-розвиток креативних здібностей дітей та їх оптимістичного світобачення, заохочення до отримання насолоди від самого процесу творіння;
-виховання ставлення до творчої діяльності як до засобу самовираження, самоусвідомлення, самоствердження особистості;
-ознайомлення дітей із вирізуванням симетричних форм, силуетним вирізуванням та обривною аплікацією;
-навчання створювати композиції, заповнюючи всю площину аркуша, передавати характерність образів кольором і використанням різноманітного матеріалу ( природний, покидьковий, папір різної фактури тощо);
-використання різноманітних нетрадиційних технік художнього образотворення (обривання паперу, техніка орігамі, квілінг і т.д.)
-залучення дошкільнят в процес організації творчих виставок.