Гурткова робота
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту
Гурткова робота в ЗДО є популярною формою організації дитячої життєдіяльності і становить невід’ємну частину освітнього процесу. Вона розглядається як ефективний шлях формування компетентної та творчої особистості у контексті своєчасного виявлення інтересів,здібностей і нахилів дітей,розвитку креативності-однієї з базових якостей. Формування творчої особистості-одне з важливих завдань на сучасному етапі.
Мета гурткової роботи:
-задовольняти потребу й цікавість дитини до певного виду діяльності,розвивати її природні задатки,загальні.спеціальні та творчі здібності,активізувати дитячу творчість,свєчасно виявляти обдарованість,виховувати у дітей інтерес до мистецтва,літератури,фізичної культури,есетичного й художнього смаку,виховання почуття національної свідомості,відповідальності.
Завданнями гурткової роботи є:
-розвивати мовленнєве мислення,увагу,память;
-спостережливість;
-виховувати у дітей інтерес до різних видів діяльності з використанням нетрадиційних технологій, учити застосовувати їх на практиці;
-розвивати художньо- мистецькі здібності дітей і їх основні закріплювати знання і уявлення про навколишній світ;
-збагачувати і активізувати дитяче мовлення, розвивати психічні процеси: пам’ять,мислення,уяву;
-формувати основи національної культури; -розвивати загальну і дрібну моторику;
-формувати у дітей адекватну самооцінку своїх здібностей ,упевненість у своїх можливостях;
-розширювати і закріплювати уявлення про навколишній світ,про предмети і явища довкілля;
-виховувати охайність у роботі,бажання доводити почату справу до кінця;
-формувати вміння працювати парами,групами, вчити домовлятися про роботу, прогнозувати спільний результат.
Документація керівника гуртка:
-програма гуртка (методичні рекомендації);
- перспективний і календарний план;
- графік гурткової роботи;
- розклад занять;
- облік проведення гурткових занять;
-список дітей, охоплених гуртковою роботою;
-картотека дидактичних ігор,методичних розробок;
-посадова інструкція керівника гуртка;
-інструкція з охорони праці та безпеки життєдіяльносі керівника гуртка.
Гуртковою роботою в садочку охоплені діти старшого та середнього дошкільного віку .
Оптимальна наповнюваність гурткової групи становить–10-12 осіб.
Заняття гурткової роботи організовуються таким чином, щоб вони не дублювали ті види діяльності, на яких базувались спеціально організовані заняття в І половину дня.
Тривалість гурткових занять відповідає вікові дітей і не перевищує загальноприйняті методичні норми тривалості навчальних занять.
Методичні рекомендації щодо проведення занять гуртка
Гурткову роботу доцільно проводити у другу половину дня, в час відведений для самостійної діяльності дітей.Так,як керівник гуртка несе відповідалність за життя та здоров’я дітей,тому на першому занятті з дошкільнятами проводиться первинний інструктаж по використанню необхідного обладнання та матеріалів. Керівник гуртка повинен рацонально використовувати час,відведений на заняття,розподіляти на активні та пасивні форми роботи з дітьми.
Оптимально в день дитина може відвідувати одне заняття гуртка. Не доцільно залучати дитину до всіх гуртків,що діють в ДНЗ. Тривалість гуртка може бути 25-30 хвилин.
Основне місце на заняттях відводиться практичній роботі дітей. Не треба забувати,що діти з великим задоволенням займаються практичною роботою,тому на теоретичну частину відводиться небагато часу,цей час повинен пройти динамічно,цікаво,щоб діти з бажанням перейшли до виконання практичних завдань.